Kåring / Brugsprøver

Brugsprøver

Rideprøven betragtes som samarbejds-, lydigheds- og anvendelighedsprøve. Rideprøven er frivillig for hingste i deres 4 leveår. Brugsprøve - enten rideprøve, køreprøve eller langeliner - er obligatorisk i hingstens 5. leveår og ældre. Bedømmelsen har dog ingen indflydelse på kåring/bedækningstilladelse.

Køreprøven skal vise hestens evne til at samarbejde. Køreprøven betragtes som en samarbejds-, lydigheds- og anvendelighedsprøve. Køreprøve er frivillig for hingste i deres 3. og 4. leveår. Brugsprøve - enten rideprøve, køreprøve eller langeliner - er obligatorisk i hingstens 5 leveår og ældre. Bedømmelsen har dog ingen indflydelse på kåring/bedækningstilladelse.

Lange liner skal vise hestens evne til at samarbejde. Lange liner betragtes som en samarbejds-, lydigheds,- og anvendelighedsprøve. Lange liner er frivillige for hingste i deres 3. og 4. leveår. Brugsprøve - rideprøve, køreprøve eller lange liner er obligatorisk i hingstens 5 leveår og ældre. Bedømmelsen har dog ingen indflydelse på kåring/bedækningstilladelsen.