Velkommen til Dansk Tinker Forening

Dansk Tinker Forening er en avlsforening under Videncentret for Landbrug I Hest og pr. 1. januar 2012 opnåede foreningen datterstambogsstatus ved hovedstambogen for tinkere i Europa - Nederlands Stamboek voor Tinkers i Holland.

Formålet med Dansk Tinker Forening er at skabe interesse for at fremavle racetypiske (typefaste), fysisk og mentalt sunde tinkere. Samt varetage medlemmernes interesser inden for avl, anvendelse og arrangementer med det sociale samvær i højsædet.

På siden her kan du læse om racen i Danmark og historien bag den. Ligeledes kan du finde information om avl og brug af tinkeren.

God fornøjelse.

Ny kasserer og webmaster

Den 21. juli tiltræder Sabine Seeberg posten som kasserer og Mette Bank træder helt ind i rollen som menigt bestyrelsesmedlem og webmaster.

Derfor overtager Sabine mailadressen kasserer@dansktinkerforening.dk og Mette har fremover mailadressen webmaster@dansktinkerforening.dk.

Håber I vil hjælpe os begge godt igang med vores nye poster. :)

Mange sommerhilsner
Sabine og Mette

Efterårskåringer

Vi arbejder på højtryk med at få alting klar til efterårets kåringer i Jylland og på Sjælland.

Tilmeldingsblanketter osv. kommer ud her på siden, samt på vores Facebook-regionssider når de er klar.

Husk resultaterne!

Vi vil meget gerne have resultater ind fra de skuer og shows I har deltaget i i løbet af sæsonen. Sendes til webmaster@dansktinkerforening.dk.

Vi ved der er opnået utrolig flotte resultater over hele landet.

Tillykke til alle de stolte ejere!

Kusk for en dag

Går du med en drøm om at køre med hest og vogn?
Så har du her mulighed for at prøve om det er noget for dig!

Lørdag den 2. august 2014 kl. 9.00
invitere Dansk Tinker Forening på et lille
”Kusk for én dag”-kursus med Team Beer
hos Camilla Trads, Stausgårdsvejen 1, 9610 Nørager.

Vi starter kl. 9.00 med lidt teori. En ny kusk vil fortælle om hvordan hun selv har været med til at tilkøre sin hest.

Der vil bla. blive fortalt om de forskellige slags seletøj, tilpasning af seletøj og Per Beer vil fortælle lidt om det at være konkurrencekusk.

Efter middag vil der blive lavet hold-opgaver som: blindekørsel, samle og pålægge sele samt at gå med hest i lange liner. Herefter skal der spændes for vogn og alle kan komme ud og få oplevelsen af at køre med hest.

Kurset koster for DTF-medlemmer: 75 kr.
Ikke medlemmer: 125 kr.

Betaling til vores konto 9812 - 2071470256.

Du skal selv have madpakke med.

Tilmelding og betaling senest 27. Juli 2014

(Der er 8 pladser – så tilmelding efter ”først til mølle princip”)

til Camilla Trads 61746162 eller på mail:formand@dansktinkerforening.dk

Mange hilsner
Region Jylland Nord

Skue og show

Så er landets tre største skuer afviklet i Roskilde, Odense og Herning, men sæsonen er slet ikke slut endnu! Der er rig mulighed for at komme ud og vise sine dyr frem og få en bedømmelse.

Vi er meget begejstrede for de foreløbige resultater og håber vores medlemmer har haft nogle dejlige dage. En stor tak for det flotte arbejde med at repræsentere vores race på samtlige skuer og shows.

Husk at sende os masser af billeder og meget gerne også en lille historie fra netop din oplevelse på skue. Måske er det din første gang? Måske har du været afsted mange gange før? Vi vil altid gerne høre om jeres oplevelser og erfaringer og vi vil gerne have lov at dele den med alle vores medlemmer via vores medlemblad. Send til webmaster@dansktinkerforening.dk.

Føl årgang 2014

Vi glæder os meget til foreningens små føl kommer til verden. Foreningen har en årelang tradition med at præsentere de små på hjemmesiden, som vi ønsker at holde i hævd.

Så har du taget imod en lille ny tinker, så send billede og afstamning til webmaster@dansktinkerforening.dk, så vi kan få sagt velkommen til alle de små vidundere.