Velkommen til Dansk Tinker Forening

Dansk Tinker Forening er en avlsforening under Videncentret for Landbrug I Hest og pr. 1. januar 2012 opnåede foreningen datterstambogsstatus ved hovedstambogen for tinkere i Europa - Nederlands Stamboek voor Tinkers i Holland.

Formålet med Dansk Tinker Forening er at skabe interesse for at fremavle racetypiske (typefaste), fysisk og mentalt sunde tinkere. Samt varetage medlemmernes interesser inden for avl, anvendelse og arrangementer med det sociale samvær i højsædet.

På siden her kan du læse om racen i Danmark og historien bag den. Ligeledes kan du finde information om avl og brug af tinkeren.

God fornøjelse.

Føl og plagskue i Region Jylland Nord

Lørdag den 6. September 2014 inviterer Region Jylland Nord til føl og plagskue på Hersomgård, Teglgårdvej 20, 9500 Hobro.

Tilmeldingen finder du hér.

Sidste tilmelding og betaling er den 23. August til formand Camilla Trads formand@dansktinkerforening.dk

DTF-medlem 100,00 kr. pr. dyr
Ikke-medlem 150,00 kr. pr. dyr
Efteranmeldelsesgebyr ved tilmelding efter den 23. august 2014 50,00 kr.

Efterårskåringer

Så er vi klar til efterårets kåringer. Vi har fundet nogle rigtig gode steder og håber I endnu engang vil vise os stor opbakning både som udstillere og tilskuere.

Lørdag den 4. oktober er vi i Jylland i Dalby Rideklub, Dalbyvej 51, 6000 Kolding.
Søndag den 5. oktober er vi på Sjælland på Hovmarkens Ridecenter, Slagelse Landevej 34, 4200 Slagelse.

Der vil selvfølgelig være mulighed for at stille hingste, hopper og vallakker til kåring, stille hingste, hopper og vallakker til genfremstilling (dyr der allerede har en kåring i DTF), stille hingste, hopper og vallakker til MODEL-bedømmelse og stille føl og plage på 0-2 år til vejledende bedømmelse.

Vi har lavet en guide/FAQ til vores tilmeldingsblanketter med svar på de mest almindelige spørgsmål. Den finder du hér.

Tilmeldingsblanketterne finder du hér.

Husk resultaterne!

Vi vil meget gerne have resultater ind fra de skuer og shows I har deltaget i i løbet af sæsonen. Sendes til webmaster@dansktinkerforening.dk.

Vi ved der er opnået utrolig flotte resultater over hele landet.

Tillykke til alle de stolte ejere!

Kusk for en dag

Går du med en drøm om at køre med hest og vogn?
Så har du her mulighed for at prøve om det er noget for dig!

Lørdag den 2. august 2014 kl. 9.00
invitere Dansk Tinker Forening på et lille
”Kusk for én dag”-kursus med Team Beer
hos Camilla Trads, Stausgårdsvejen 1, 9610 Nørager.

Vi starter kl. 9.00 med lidt teori. En ny kusk vil fortælle om hvordan hun selv har været med til at tilkøre sin hest.

Der vil bla. blive fortalt om de forskellige slags seletøj, tilpasning af seletøj og Per Beer vil fortælle lidt om det at være konkurrencekusk.

Efter middag vil der blive lavet hold-opgaver som: blindekørsel, samle og pålægge sele samt at gå med hest i lange liner. Herefter skal der spændes for vogn og alle kan komme ud og få oplevelsen af at køre med hest.

Kurset koster for DTF-medlemmer: 75 kr.
Ikke medlemmer: 125 kr.

Betaling til vores konto 9812 - 2071470256.

Du skal selv have madpakke med.

Tilmelding og betaling senest 27. Juli 2014

(Der er 8 pladser – så tilmelding efter ”først til mølle princip”)

til Camilla Trads 61746162 eller på mail:formand@dansktinkerforening.dk

Mange hilsner
Region Jylland Nord

Ny kasserer og webmaster

Den 21. juli tiltræder Sabine Seeberg posten som kasserer og Mette Bank træder helt ind i rollen som menigt bestyrelsesmedlem og webmaster.

Derfor overtager Sabine mailadressen kasserer@dansktinkerforening.dk og Mette har fremover mailadressen webmaster@dansktinkerforening.dk.

Håber I vil hjælpe os begge godt igang med vores nye poster. :)

Mange sommerhilsner
Sabine og Mette

Føl årgang 2014

Vi glæder os meget til foreningens små føl kommer til verden. Foreningen har en årelang tradition med at præsentere de små på hjemmesiden, som vi ønsker at holde i hævd.

Så har du taget imod en lille ny tinker, så send billede og afstamning til webmaster@dansktinkerforening.dk, så vi kan få sagt velkommen til alle de små vidundere.