Velkommen til Dansk Tinker Forening

Dansk Tinker Forening er en avlsforening under SEGES (det tidligere Videncenter for Landbrug I Hest) og pr. 1. januar 2012 opnåede foreningen datterstambogsstatus ved hovedstambogen for tinkere i Europa - Nederlands Stamboek voor Tinkers i Holland.

Formålet med Dansk Tinker Forening er at skabe interesse for at fremavle racetypiske (typefaste), fysisk og mentalt sunde tinkere. Samt varetage medlemmernes interesser inden for avl, anvendelse og arrangementer med det sociale samvær i højsædet.

På siden her kan du læse om racen i Danmark og historien bag den. Ligeledes kan du finde information om avl og brug af tinkeren.

God fornøjelse.

Information fra bestyrelsen om 2016

Generalforsamlingen vil blive afholdt Lørdag d.5 Marts kl.13.
Stedet er Restaurant SuperBowl & GolfCenter, Bredegade 50-56, 4200 Slagelse.
Camilla og Sabine er på valg og har meddelt at de ikke forsætter i bestyrelsen.
Som sidste år byder foreningen på lidt frokost, dette vil dog kun være muligt hvis man har meldt sig til. Dette skal ske pr. mail en uge før GF på sekretaer@dansktinkerforening.dk

Vi håber på stor deltagelse fra landet.

Forårs kåring.
Vi er glade for at tid og steder for forårskåringen er på plads.
Kåringen vil blive afholdt d.2-3 April.
D.2 April i Jylland på Fredericia Ridecenter.
D.3 April på Sjælland hos Hovmarkens Ridecenter.

Efterårs kåring.
Kåringen vil blive afholdt d.1-2 oktober, yderligere information kommer i løbet af foråret.

Bestyrelsen ser frem til et stort fremmøde til GF samt til årets kåringer.

Nyt under aktiviteter

Vi har lavet nogle ekstra sider under fanen "Aktiviteter". Begge vores flotte showhold har fået hver deres side og så har vi samlet alle landets skuer her også. Det skulle gerne gøre det nemt og overskueligt.

Husk: Hvis du mangler nogen at følges med til et skue eller hvis du bare gerne vil møde vores dejlige race og friske medlemmer, så er du velkommen til at bruge vores regionssider på Facebook. Vi har 3:

Dansk Tinker Forening - region Jylland
Dansk Tinker Forening - region Sjælland
Dansk Tinker Forening - region Fyn

Vi ses derude!

SEGES

SEGES er det nye navn for Videncentret for Landbrug og Videncenter for Svineproduktion. Så hvor der før stod VFL - Videncenter for Landbrug I Hest, så finder du nu navnet SEGES.

PSSM1 resultater

PSSM 1 resultaterne fra forårskåringen ligger nu under menu punktet avl.

Tak for støtten i 2015 - vi håber på et gensyn i 2016

***OBS! Alle medlemskaber der ikke er fornyet inden den 8. februar har fået slettet sit login på hjemmesiden og skal melde sig ind påny for igen at få adgang.***

Vi takker for støtten i 2015 og håber du forsat har lyst til at være med os i 2016, hvor vi igen vil afholde 4 store kåringer og satser på endnu flere arrangementer og shows i hele landet.

Du kan forny dit medlemskab ved at indsætte 450,- /600,- /850,- kr. på vores konto 9812 - 2071470256 (Jutlander Bank) med dit navn i tekstfeltet. Hvis dine kontaktoplysninger har ændret sig I løbet af året, så send en mail til kasserer@dansktinkerforening.dk, så vi kan få vores medlemskartotek opdateret.

Vi ses i 2016! :)

Rabat ordninger

Der arbejdes hele tiden på at skaffe forskellige rabatordninger til DTF`s medlemmer.
Skulle i have mulighed for at hjælpe med sådanne ordninger, hører bestyrelsen gerne fra jer :-)
Under menupunktet Kun for medlemmer findes der yderligere information.